Das habe ich gerne!

Коли є хвилинка вільного часу...
Михайлик А.М.
ДИВНИЙ СОН

Серед дзвінкого співу солов’я,
Серед блакиті високо у горах
Росло малесеньке хлоп’я
Й добру навчалося у всьому.

Бабуся пестила маля,
Й повчала, як на світі жити:
Любити щирість, доброту,
Й тепло душі навколо всім дарити.

Одного разу до житла,
У люту непогоду.
Зайшов старесенький дідусь
Зігрітися в дорогу.

Хлопя схопилося швиденько
Й бабусі вправно помага,
Щоб міг зігрітись незнайомець,
Й нагодувати дідуся.

Дідусь покуштував смачненько,
Подякував всім щиро від душі.
Узяв свій крам у торбу драну,
Й зібрався знову в далечінь.

Хлопя із здивуванням
Помітило, що в дідуся,
Великий смуток у очах,
І плаче вся душа.

-   Що ж трапилось, дідусю,
  Чому у Вас печаль?
-   Ще хлопчиком маленьким
  Відмовив жебракам.

Я пошкодував їм хліба,
І крапельку води.
Не дав зігріти руки
У люті холоди.

Відтоді я не знаю,
Як пахне хліб з печі,
Не відчуваю смаку
Цілющої води.

-   Візьміть кусочок  хліба
  Він чарівний у нас.
  Вода у нас студена
  З лісного джерельця.
   
Дідусь повільним кроком
Наблизивсь до хлопя,
Узяв окраєць хліба
І кружечку води.

Тут раптом сталось диво:
Дідусь миттєво зник.
А ніжний промінь сонця
Хлопя за вушком лоскотить.

Він швидко скочив з ліжка
Й помчав чимдуж униз,
Повідати бабусі
Про сон той чарівний.

Бабуся пригорнула
стурбоване маля,
А з ока покотилась
солоная сльоза.

Та тишу враз розвіяв,
Тихенький стукіт ніг.
До хати завітав
Старий, кримезний дід.




 




Цілюща сила добра

З дитинства вчить матуся рідна
Нести у світ лише добро,
Щоб навкруги буяло плідно
Кохання, щастя і тепло.

Це слово містить у собі
Ніким незнану силу чарів.
Живе,  як подих у тобі,
Як  тіла міць й  його незламність.

Байдужих зцілює умить,
 В знедолених всиляє віру.
Для тих, хто заблукав в житті,
Знайти себе дає надію.

Для мене слово це – молитва.
За кожен крок мого буття.
Це сила  правди й довголіття,
Це мудрість джерела, що не всиха.
 



Віршик про спілкування

Є на світі мов багато:

І цікавих і смішних.

Та для мне мова рідна –

То є промінь золотий.

Завдяки її багатству,

Маю безліч друзів я,

В школі, вдома, на подвір’ї

Ми спілкуємось щодня.



Весна

У вишневому саду

Весь час чую: жу-жу-жу,

То малесенькі бджілки

І веселенькі жучки.

Пташки дзвінко всі співають

Весну красну зустрічають.



Кошеня

Я  веселе кошеня

Мене вітер доганя

З ним ми бігаєм у лузі,

Адже з ним ми справжні друзі.







Загадки про літні місяці

Дзвенить у темнім гаї

Веселий спів птахів,

Це соловейко прославляє

Тепло вже літніх днів. (червень)



Сонечко сяє,

Дощик бринить,

Зернятко стигне –

Буде нам хліб запашний. (липень)



На воді сам одинокий

Човен сумно проводжа

У світи далекі й теплі

Крики журавля. (серпень)

Прощання з літом 
На воді сам одинокий
Човен сумно проводжа
У світи далекі й теплі
Крики журавля.

А на небі ясне сонце
Із-за хмарки визира,
І своїм ласкавим світлом
Душу човну зігріва.

Не сумуй ти, либий друже.
Прийде осінь золота.
Потім лютії морози,
Далі веснонька-краса.

І повернуться додому
Дзвінкі пісні солов’я.
Забуяє зелен-цвітом
Скрізь травичка молода.

Стане теплою водичка
У озерцях і річках.
Загоратиме малеча
На піщаних берегах.



Куди поділось літо?
На широкому просторі
Біля велетня млина
Раз зустрілися могутні
Вітер, сонце і земля.

Що ж це трапилось, панове? –
Вітер гучно промовля, –
Знов прийдуть до нас морози
Й біла матінка зима?

Так, мій брате швидкокрилий, –   
Мовить сонечко ясне, –
Наше літечко румяне
Знов відправилось кудись.

Земля з посмішкою мило:
Не хвилюйтеся дарма
Наше літечко щасливо
На печі відпочива.

ПРИГОДИ КЛЕНОВОГО ЛИСТОЧКА
В далекому світлому лісі,
Де тихо шепоче листва,
Маленький кленовий листочок
Про подорож мріяв здавна.

Зібрав він легеньку торбинку,
Та декілька мудрих порад.
І вирушив в путь незбагненну,
Щоб мрія здійснитись могла.

Летів він не день і не місяць.
Широкими долами сіл.
Пірнав у глибокії сіті,
Відчувши водяної стихії міць.

Він був у казкових країнах,
Де завжди лютує зима,
Де сонце пече цілу днину,
А дощик десь поряд гуля.

Та час повертатись додому,
Де лагідно пахне теплом,
Бо кращого місця на світі,
Ніж рідна домівка, нема.


Небелиця
Раз пішов я на базар
Купувати самовар.
Взяв з собою я кота
Та овесу три мішка.
Котик Мурчик – наш хитрун,
За пятак купив кавун.
За духмяний наш овес
Вторгували пять овець.
А ті вівці як сказились
По базару розносились.
Розігнали весь базар
І побили самовар.
То вхопив я тих овець
І закинув у хлівець.
А ті вівці, геть здуріли,
І на небо полетіли.
Довго бекали вгорі.
Аж до ранньої зорі.




















Поради поліглота Като Ломб, як вивчити будь-яку мову

І. Займайся мовою щодня. Якщо вже зовсім немає часу, то хоча б десять хвилин. Особливо добре займатися вранці.
II. Якщо бажання вчитися занадто швидко зникає, не форсуй, але й не кидай навчання. Придумай якусь іншу форму: відклади книгу і послухай радіо, залиш вправи з підручника і погортай словник і т. д.
III. Ніколи не завчай нічого окремо, без контексту.
IV. Виписуй позачергово і завчай всі "готові фрази", які можна використовувати в максимальній кількості випадків.
V. Намагайся подумки перекладати все, що тільки можливо: рекламне табло, напис на афіші, уривки випадково почутих розмов. Це завжди відпочинок, навіть для втомленої голови.
VI. Завчати варто тільки те, що виправлено викладачем. Не перечитуй власних невиправлених вправ: при багаторазовому читанні текст запам'ятовується мимоволі з усіма можливими помилками. Якщо займаєшся один, то свідомо вивчай тільки правильне.
VII. Готові фрази, ідіоматичні вирази виписуй і запам'ятовуй в першій особі однини.
VIII. Іноземна мова - це фортеця, яку потрібно штурмувати з усіх боків одночасно: читанням газет, слуханням радіо, переглядом недубльованих фільмів, відвідуванням лекцій іноземною мовою, опрацюванням підручника, листуванням, зустрічами і розмовами з друзями - носіями мови.
IX. Не бійся говорити, не бійся можливих помилок, а проси, щоб їх виправляли. І головне, не переймайся і не ображайся, якщо тебе дійсно почнуть виправляти.
X. Будь твердо впевнений в тому, що точно досягнеш мети, що у тебе незламна воля і незвичайні здібності до мов.
То що ж потрібно робити?
  • Багато слухати. Схеми речень, ритм мови – уся ця інформація чудово сприймається (і запам’ятовується!) на слух.
  • Спробувати розуміти значення сказаного… без слів. Як? Мова жестів. Ти здивуєшся, наскільки ефективною вона може бути.
  • Змішувати вивчене. Опанування мови – це дуже креативне заняття, і навіть якщо ти знаєш усього кілька прикметників, дієслів та іменників, уже можна скласти купу речень. Головне – не бійся експериментувати та помилятися.
  • Фокусуватися на основі. Невеличкий факт: 1000 слів покриває 85 % усього, що ти можеш почути у буденній розмові англійською. Перестань сприймати мову як щось неймовірно масштабне: щоб опанувати її на гідному рівні, не потрібно заучувати десятки тисяч слів.
  • Знайти «старшого товариша», тобто носія мови, який буде з тобою регулярно спілкуватися: зрештою, тобі потрібно з кимось практикувати розуміння слів за допомогою мови тіла.
  • Повторювати артикуляцію носія мови. Це дуже важливо, якщо ти хочеш удосконалити вимову: пам’ятай – обличчя теж має м’язи, які потрібно тренувати.
  • Створювати «ментальні зображення». Їх ще називають асоціаціями: погодься, слова набагато легше вчити тоді, коли ти не просто зазубрюєш, а вигадуєш пов’язану з ними картинку. Відомий, проте ефективний метод.
І наостанок – трохи натхнення
Твій перший досвід опанування іноземної мови, найімовірніше, був (чи буде) найважчим. Як тільки ти доведеш свій рівень до ідеалу, вірогідно, тебе зацікавлять інші мови і процес вивчення вже не буде таким складним і подекуди болісним. Особливо тепер, коли ти знаєш, яких помилок уникати.




1. Плануйте робочий час.
Вам знову хочеться додати 25-ту годину? Насправді, часу в добі завжди досить, питання в умінні його використовувати. Ви хоче витратити час на одне, а в результаті робите щось абсолютно інше. Встановіть режим роботи і дотримуйтеся його. Ваше тіло і розум самі адаптуються, бо не дарма кажуть «звичка – друга натура».
Планувати можна і потрібно все, що ви робите впродовж дня. Складіть список справ і подивіться, як розподіляються ваш графік по днях тижня. Цілком можливо, що якісь дні перенавантажені, а якісь вільніші. Розподіліть свій графік по днях тижня більш рівномірно із зазначенням дати і часу виконання на тиждень і на кожен день.
2. Розставляйте справи за пріоритетом.
Тайм-менеджмент – це вміння правильно розставляти пріоритети в справах. Тут критерії важливості можуть бути будь-якими, починаючи від важливості проекту до фінансової мотивації. Так ви зможете скоротити і термін виконання, і власні сили.  Ранжуйте денні справи за принципом «горить» і «може почекати». Щось потрібно виконати прямо зараз, щось може почекати до наступного тижня.
Також, корисно навчитися вивчати тексти швидким поглядом, вибираючи з контексту тільки те, що дійсно необхідно. Це значно допоможе скоротити час на постановку пріоритетності завдань. І не нехтуйте використанням щоденників та електронних записників.
3. Концентруйтеся на одному.
У цьому пункті все просто. Якщо Ви виконуєте відразу багато справ, то Ваша продуктивність падає. Візьміть собі за правило, не приступати до нової задачі, якщо ще не закінчили попередню.
Тайм-менеджмент пропонує оптимізувати процес виконання справ за допомогою “перемикання”: коли ви відволікаєтеся від одного на користь іншого на короткий проміжок часу. Так ось: коли ви виконуєте якусь невелику справу, кількість перемикань має бути мінімальною. Наприклад, якщо ви обіцяли передзвонити комусь з батьків, то набагато економніше з погляду власного часу і душевних сил буде передзвонити відразу. А не п’ять разів на день згадувати, що добре б подзвонити, потім благополучно забути про дзвінок, згадати об одинадцятій годині вечора і докоряти собі за забудькуватість.
4. Спочатку найважче.
Як показує практика, спочатку краще виконувати найскладніші справи. Є момент, про який попереджає тайм-менеджмент – якщо відкладати складні завдання, то є ризик взагалі їх не виконати. Плюс весь день у вас буде відчуття незавершеності, яке в свою чергу може заважати іншим справам. І, доречі, в процесі виконання якогось довгострокового і великого завдання кількість “перемикань” має бути, навпаки, велика. Інакше до моменту закінчення роботи над нею ви тільки втомитеся і втратите зв’язок з реальністю.
Краще сідати за важливу роботу з ранку – це найпродуктивніший час для складних справ. А другорядні справи відкладати на вечір.
5. Не беріть роботу додому.
Як би дивно це не звучало, але вдома продуктивно працювати можуть далеко не всі люди. Адже вдома є безліч відволікаючих моментів. Тож, не кажіть собі “Зроблю це вдома”. Ні, вдома ви маєте бути разом зі своєю родиною, собакою, кішкою чи друзями. Але тільки не з роботою. Дома ви маєте відпочити і з новими силами почати наступний день.
6. Плануйте справи заздалегідь.
Планувати свої справи потрібно починати від більшої до меншої, переходити від довгострокових справ до короткострокових. А складне завдання простіше розбити на кілька дрібних. Ставте перед собою конкретну мету (образ бажаного результату). Інакше в підсумку досягнутий результат може суттєво відрізнятись від запланованого. Якщо у мети не буде вимірних параметрів, то буде неможливо визначити, чи досягнуто результат.
Не потрібно ставити такі цілі, які навпаки приводили б до збільшення стресів у вашому житті (їх і так вистачає). Мета має бути орієнтована на результат! Заради чого усі ці зусилля, чи вартий результат затрачених ресурсів? Мета має бути значимою (це ж ваша мета) і конкретизованою в часі (провести батьківські збори такого-то числа).
7. Навчіться говорити НІ.
Якщо якісь справи або люди не входять до плану ваших термінових, краще їм відразу сказати «НІ». І не потрібно думати, що вас можуть не так зрозуміти. Є ситуації, коли ви повинні сказати людині тверде «Ні». Особливо якщо те, про що вас просять, займе у вас ваш власний час; та й у ваші плани не входило робити додаткову роботу.
Або навчіться делегувати завдання. При плануванні часу дуже важливо встановити, яку роботу ви маєте виконати особисто, а яку можна передоручити (делегувати). Наприклад, ви можете запросити на батьківські збори фахівця (медика, психолога, логопеда), вони володіють цікавою інформацією, яку ви, можливо, півдня будете шукати в інтернеті.
8. Чистий стіл.
Нехай всі говорять, що брудний стіл це ознака творчого безладу. Але в даному випадку краще вчитися у заможних і відомих людей. А у них стіл завжди чистий і все лежить на своєму місці. Такий порядок дає їм можливість знайти все, що їм потрібно за короткий проміжок часу. Також, тайм-менеджмент не терпить “поглиначів часу”: порожні розмови з колегами, інтернет-серфинг, зайві перекуси й чаювання. Робочий день закінчується, а ви так нічого і не встигнете. Не соромтеся просити інших, щоб не відволікали вас від роботи, особливо якщо у вас її багато.
9. Не поспішайте.
Коли ви почали займатися своїми справами, то краще не поспішати і робити все рівномірно. Інакше поспіх призведе до збільшення помилок, а значить і до витрат часу на їх усунення. Спробуйте робити “неприємні” для вас справи на початку, а потім приступайте до більш приємних.
Важливо пам’ятати, що оцінка завжди проводиться по результату. Тому важливим є самоконтроль за виконанням і якщо ви бачите, що мета досягнута, чому б не похвалити себе за це. Це дасть натхнення й сили для досягнення нових вершин. Не забувайте і про самоаналіз (особливо, якщо справа так і не завершена успішно).
10. Відпочивайте.
Як не дивно, але саме відпочинок прямо пропорційний ефективності в роботі. Адже якщо людина добре відпочиває, то і працює краще, і все встигає. Тому якщо ви втомилися і розумієте, що потрібен вихідний, краще його взяти.
Тайм-менеджмент вчить нас ефективно управляти своїм життям, насолоджуватися кожним моментом часу, в якому ми знаходимося зараз, знаходити час для рідних і близьких нам людей, виділяти час для саморозвитку – і життя почне набувати яскравих фарб й стане куди цікавіше! Час – це незворотній ресурс, але за допомогою особистого тайм-менеджменту можна виграти до 30% часу. Уявіть, що ви отримуєте ще кілька додаткових годин на добу для виконання всіх справ і почніть прямо сьогодні!



Немає коментарів:

Дописати коментар

  W ie schön die Welt um uns herum ! E s gibt für jede viel’   Geheimnisse . L ebendig ist mein’ Zieldistanz , T ut man d...